RIV/00216208:11230/14:10218621 - Marketing potential of Halloween for retailers and consumers
Údaje o výsledku
Identifikační kód:RIV/00216208:11230/14:10218621 Název v původním jazyce:Marketing potential of Halloween for retailers and consumers Název česky: Druh:J - Článek v odborném periodiku Jazyk:eng - angličtina Obor:AH - Ekonomie Rok uplatnění:2014 Kód důvěrnosti:S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů Počet tvůrců:1 Počet domácích tvůrců:1 Tvůrce:Strielkowski, Wadim
Údaje blíže specifikující výsledek
Popis v původním jazyce:The paper assesses the marketing potential of Halloween by estimating the profits stemming from the sales of Halloween-related goods and entertainment. It also estimates an empirical model of Halloween spending per three groups of products (candies, costumes and decorations) and finds that the share of more ""consumer"" products increases in relation to the share of more ""traditional"" Halloween products. It comes to the conclusion that Halloween can now be only compared to Christmas as for marketing potential and economic significance. Popis česky: Klíčová slova: Název periodka:World Applied Sciences Journal Rozsah stran: ISSN:1818-4952 Svazek periodika:31 Číslo periodika v rámci uvedeného svazku:5 Stát vydavatele periodika:PK - Pákistánská islámská republika Počet stran výsledku:5 DOI:
Údaje o tomto záznamu o výsledku
Předkladatel:Univerzita Karlova v Praze / Fakulta sociálních věd (IČO: 216208) Dodavatel:MSM Rok sběru:2015 Systémové označení dodávky dat:RIV15-MSM-11230___/02:2 Kontrolní kód:[79967D1ECBE6]