RIV/00216208:11410/11:10099095 - Structural understanding in advanced mathematical thinking
Údaje o výsledku
Identifikační kód:RIV/00216208:11410/11:10099095 Název v původním jazyce:Structural understanding in advanced mathematical thinking Název česky: Druh:B - Odborná kniha Jazyk:eng - angličtina Obor:AM - Pedagogika a školství Rok uplatnění:2011 Kód důvěrnosti:S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů Počet tvůrců:1 Počet domácích tvůrců:1 Tvůrce:Stehlíková, Naďa
Údaje blíže specifikující výsledek
Popis v původním jazyce:The book presents results of research on how students, future mathematics teachers, come to comprehend a piece of advanced mathematics, so called restricted arithmetic. In particular, it looks into the following questions: Do students use analogies from other familiar structures such as ordinary arithmetic? To what extent do students apply their knowledge from abstract algebra? How does the fact that students are working on their own piece of mathematics as opposed to being introduced to it in a transmissive way, affect their understanding? The practical goal peculiar to restricted arithmetic was to look for ways of relearning knowledge, previously acquired mechanically, with understanding. Popis česky: Klíčová slova: Název periodka:Structural understanding in advanced mathematical thinking Rozsah stran: ISSN: Svazek periodika: Číslo periodika v rámci uvedeného svazku: Stát vydavatele periodika: Počet stran výsledku:236 DOI:
Údaje o tomto záznamu o výsledku
Předkladatel:Univerzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta (IČO: 216208) Dodavatel:GA0 Rok sběru:2012 Systémové označení dodávky dat:RIV12-GA0-11410___/01:1 Kontrolní kód:[2CEEDB1C9E6E]