RIF! - Rejstřík informací Fóra Věda žije!

RIV/00216208:11410/11:10099095 - Structural understanding in advanced mathematical thinking


Údaje o výsledku

Identifikační kód: RIV/00216208:11410/11:10099095
Název v původním jazyce: Structural understanding in advanced mathematical thinking
Název česky:
Druh: B - Odborná kniha
Jazyk: eng - angličtina
Obor: AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění: 2011
Kód důvěrnosti: S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů
Počet tvůrců: 1
Počet domácích tvůrců: 1
Tvůrce: Stehlíková, Naďa

Údaje blíže specifikující výsledek

Popis v původním jazyce: The book presents results of research on how students, future mathematics teachers, come to comprehend a piece of advanced mathematics, so called restricted arithmetic. In particular, it looks into the following questions: Do students use analogies from other familiar structures such as ordinary arithmetic? To what extent do students apply their knowledge from abstract algebra? How does the fact that students are working on their own piece of mathematics as opposed to being introduced to it in a transmissive way, affect their understanding? The practical goal peculiar to restricted arithmetic was to look for ways of relearning knowledge, previously acquired mechanically, with understanding.
Popis česky:
Klíčová slova:
Název periodka: Structural understanding in advanced mathematical thinking
Rozsah stran:
ISSN:
Svazek periodika:
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku:
Stát vydavatele periodika:
Počet stran výsledku: 236
DOI:

Údaje o tomto záznamu o výsledku

Předkladatel: Univerzita Karlova v Praze / Pedagogická fakulta (IČO: 216208)
Dodavatel: GA0
Rok sběru: 2012
Systémové označení dodávky dat: RIV12-GA0-11410___/01:1
Kontrolní kód: [2CEEDB1C9E6E]