RIV/44555601:13430/14:43886032 - The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi
Údaje o výsledku
Identifikační kód:RIV/44555601:13430/14:43886032 Název v původním jazyce:The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi Název česky: Druh:J - Článek v odborném periodiku Jazyk:eng - angličtina Obor:AN - Psychologie Rok uplatnění:2014 Kód důvěrnosti:S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů Počet tvůrců:1 Počet domácích tvůrců:1 Tvůrce:Závora, Jiří
Údaje blíže specifikující výsledek
Popis v původním jazyce:This study interprets hermeneutically the specific position of the teacher in the crisis intervention in the Czech Republic as an independent phenomenon. It pays attention to connections resulting from the manner of providing care and the teacher's own understanding the character of the subject of crisis intervention. On the one side the study arrives at the conclusion that the crisis intervention approaches the solution in an instrumental and pathogenetic manner. On the other hand this care specifically neglects the fundamental issue, i.e. the point of view of the child itself. Should crisis intervention be approached salutogenetically, the teacher and school form a specific place. For the time being this field of the "teacher's treatment of the child" appears to be an overlooked issue in consequences of the hermeneutic explanation of crisis intervention. Popis česky: Klíčová slova: Název periodka:European Journal of Educational Sciences Rozsah stran: ISSN:1857-6036 Svazek periodika:1 Číslo periodika v rámci uvedeného svazku:1/2014 Stát vydavatele periodika:MK - Bývalá jugoslávská republika Makedonie Počet stran výsledku:15 DOI:
Údaje o tomto záznamu o výsledku
Předkladatel:Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Pedagogická fakulta (IČO: 44555601) Dodavatel:MSM Rok sběru:2015 Systémové označení dodávky dat:RIV15-MSM-13430___/01:1 Kontrolní kód:[B6BB528E8E43]